معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی انویدیا استفاده معلولان از خدمات دانش‌بنیان توان‌بخشی آسان‌تر می‌شود کنسول دستی ROG Ally X ایسوس رونمایی شد + قیمت و مشخصات سلب امتیاز سیم‌کارت به علت بدهی ممنوع شد آپدیت تازه تلگرام منتشر شد + ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید آیفون 5s به فهرست گوشی‌های منسوخ‌ اپل اضافه شد آیا سایت سازمان حج و زیارت هک شده است؟ + جزئیات انتصاب علی حکیم‌ جوادی به ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور زمان عرضه هدست اپل ویژن پرو در خارج از آمریکا مشخص شد جزئیاتی جدید از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون اولین ماهواره چوبی جهان در ژاپن رونمایی شد آیا واردات آیفون ۱۳ ممنوع شده است؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) از امروز می‌توانید قابلیت‌های پولی ChatGPT را رایگان استفاده کنید صحت اسناد مربوط به اسرار موتور جستجوی گوگل تأیید شد سامسونگ چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی Wear OS 5 به گلکسی واچ می‌آورد دلایل اخراج سم آلتمن از OpenAI بعد از یک سال مشخص شد بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است
سرخط خبرها

اف‌بی‌آی می‌گوید هکرها از هوش مصنوعی برای ایجاد بدافزارهای خطرناک استفاده می‌کنند

  • کد خبر: ۱۷۶۹۸۱
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
اف‌بی‌آی می‌گوید هکرها از هوش مصنوعی برای ایجاد بدافزارهای خطرناک استفاده می‌کنند
اف‌بی‌آی هشدار داده است که هکر‌ها با ابزار‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، کد‌های مخرب ایجاد می‌کنند و مرتکب جرایم سایبری‌ای می‌شوند که در گذشته برای آن‌ها باید تلاش بیشتری می‌کردند.

شهرآرانیوز - اف‌‌بی‌آی گفته است که ربات‌های هوش مصنوعی به انواع فعالیت‌های غیرقانونی دامن زده‌اند، از کلاهبرداری تا مشورت درباره نحوه انجام حملات تروریستی و شیمیایی.

به گفته یکی از مقامات ارشد اف‌بی‌آی، انتظار می‌رود در طول زمان و با ادامه همه‌گیرشدن مدل‌های هوش مصنوعی، این اقدامات افزایش یابد. مجرمان از هوش مصنوعی برای تکمیل فعالیت‌های مجرمانه خود استفاده می‌کنند، از جمله تولید صدا با هوش مصنوعی برای جعل هویت افراد تا از افراد مورداطمینان آن‌ها کلاهبرداری کنند.

این اولین‌بار نیست که می‌بینیم هکر‌ها از ابزار‌هایی مانند ChatGPT برای ایجاد بدافزار خطرناک استفاده می‌کنند. در فوریه ۲۰۲۳، محققان شرکت امنیتی Checkpoint کشف کردند که عوامل مخرب قادر به تغییر API یک چت‌بات هستند تا بتوانند کد بدافزار تولید کنند.

اف‌بی‌آی که موضع بسیار متفاوتی با برخی از کارشناسان سایبری دارد، می‌گوید تهدید ربات‌های هوش مصنوعی تا حد زیادی نادیده گرفته شده است، و اکثر هکر‌ها از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

در طرف دیگر، کارشناسان می‌گویند که اکثر بدافزار‌های قدیمی به احتمال زیاد مهارت‌های لازم را برای دور زدن دیوارهای امنیتی ضدبدافزار چت‌بات‌ها ندارند. علاوه بر این برخی دیگر می‌گویند کیفیت کد بدافزارهایی که ربات‌های هوش مصنوعی تولید می‌کنند پایین است. 

این صحبت‌ها نقطه مقابل ادعا‌های FBI است و معلوم نیست کدام طرف درست می‌گویند. اما با توجه به اینکه سازنده ChatGPT OpenAI ابزار تشخیص سرقت ادبی ایجادشده توسط chatbot را متوقف کرده است، چندان اخبار دلگرم کننده‌ای پیرامون چت بات‌ها وجود ندارد. اگر اف‌بی‌آی حق داشته باشد، ممکن است دوران سختی در نبرد با هکر‌ها و تلاش‌ آن‌ها برای ایجاد بدافزار‌های چت‌بات در پیش داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->